Piggelin

Lördagen den 3 Mars



Hej!



Idag så var det första dagen som jag kunde ta mig tid att fara till stallet och bara vara, jag tog in hästarna i tisdags och det var senast jag var där. Lite skuldkänslor hade jag gentemot Dino, visserligen överlever hon ju men jag saknar henne och jag tror faktiskt hon saknat mig också. Så idag var det en glad häst som hälsade mig i stallet. Jag planerade snabbt in en barbackatur runt gropen på sidepull-tränset.
Jag insåg ganska snabbt att Dino var pigg efter sina 5 dagars vila och även att det var superhalt, även runt gropen så såg det ut som en skridskobana, Eftersom Dino var jättepigg så kunde vi inte bara lunka på utan Dino ödslade till en början all sin energi på att motarbeta mig och försöka springa. Men jag var vekligen inte sugen på att springa på det underlaget så jag fick helt enkelt lov att jobba med formen. Visserligen så kämpade hon emot ett bra tag innan jag fick mig vilja fram men då gick hon jätte fint också. Sedan skrittade vi hem och lullade på en stund ute i skogen. Hemma på stallplanen  så gjorde vi två jätte fina skänkelvikningar innan jag hoppade av.
En bild från förra helgen- Dino, skänkelvikningarnas drottning... Jobbar samtigt i from.
Foto: Matilda
Vi gick in och jag tog av Dino tränset och tog på henne repgrimman för att köra lite NH, hon var ganska ofokuserad till en början men sen så var hon riktigt duktig! Vi gjorde de vanliga övningarna utan problem och efter det så fick jag en idé om att jag skulle hoppa henne ifrån marken så jag gjorde det. Tog fram ett litet hinder som till en början kanske bara var i höjd med 40 cm som jag senare höjde till kanske 60. Vissa gånger latade hon sig och försökte springa på sidan efter mig men det märkte jag så då pannitade jag. Som tur är så har jag och Dino tränat in att det är förbjudet för Dino att gå in i mig bakifrån. Jag har tränat med att hon hela tiden ska vara uppmärksam på att jag när som helst kan tvärstanna och då ska hon aldrig gå in i mig. Det var riktigt praktiskt nu när hon tvärstannade ifrån trav bakom mig utan att ta i mig.
I alla fall så hoppade hon det högre hindret några gånger och då gick hon beröm. =)
Så vi avslutade där och gick ut i hagen.
Sedan gick jag tillbaka till stallet och mockade alla boxarna och fyllde på papper åt Dino samt sopade gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0