Halvskodd

Fredagen den 26 Okober
 
Hej!
 
Idag så gick jag till stallet ganska sent men tillräckligt tidigt för att fodra och Dino hann äta upp nstan all hö innan vi red ut, det blev bomlöst med fårskinnspadd idag! Mys, vi tog ett halvjobbigt pass idag. Först runt gropen med massa trav och lite galopp och sedan vidare bort på rakbanan med travjobb där också. Vi fokuserade på att hålla formen och samtidigt samla traven så pass att det inte går så fort. Dinos problem är att när hon springer rakt fram så ökar hon alltid, speciellt om hon har formen så vill hon gärna ta stö i handen och kuta iväg. Så det jag jobba med är att få henne att ta bättre på eftergiften och samla sig. Men idag tycker jag faktiskt att det gick rikigt fint! Vi hade lagt in ett par skrittmoment här och var också för att lugna ner oss och det gick också bra. Påvägen hem så var hon så lugn så jag släppte tyglarna helt och lät henne lunka för egen maskin. Härligt :-)
 
Dino är än bara skodd fram än men hon fick bra mycket bättre steg nu än igår! :-D
 
Hon var väldigt svettig efteråt trots att det bara blev ett halvpass. Så det känns som att jag mycket snart måste raka henne.
 
 
Rakad i vintras
Foto: Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0