Not so long ago!

Torsdagen den 18 Oktober
 
Hej!
 
Idag så blev det ett riktigt bra pass runt gropen med Dino, vi hade som vanligt bomlösa och bett. Och hon var så trevlig idag alltså, först travade vi på lite längre tyglar med kravet att formen skulle sitta i hela tiden, det gick bra och när vi sedan övergick till att jobba med traven på kortare tyglar så fick jag först jobba ihop henne och ta in henne ganska rejält innan vi kunde börja arbeta men sedan fattade hon bra vad jag menade och lyssnade faktiskt riktigt bra, om än eftergiften inte riktigt funkar så drar hon inte lika mycket som förrut och är ganska nööjd med att jag tar in henne och att jag kortar henne. Formen va helt otroligt bra idag och hon jobbade jättemycket med ryggen genom att sänka sig och lyfta upp ryggen åt mig. Vi blandade även in massa galopp idag också, hon har fått sådan sjukt bra koll på skillnaden mellan gångarterna nu så det är så roligt att få testa henne! :-D
Men galoppen gick rikigt fint idag också och vi tog det rikigt lugnt och fint, det blev 2 varv runt gropen med mycket jobb! Endast skritt i nedförsbackarna så vi hade ett rejält träningspass. Jag provade även en liten roligt grej, nämnligen att släppa stigbyglarna och trava henne lite lugnt och fint sådär och det gick jättefint och hon var så snäll så. Så det var roligt, vi gjorde även lite övergångar från galoppen innan vi skulle skritta så tog jag ner henne till trav innan vi gick över till skritt. Bara för kul liksom! :-D Jag tycker att det är så härligt nu, Dino fixar allt, formen i alla gångarter, traven och övergångar och att vi kan trava lugnt ute i skogen är ju helt fantastiskt! Precis som jag alltid drömt om!
Satt och kikade igenom några bilder nu och det har ju gått så sjukt fort i sommar!
Titta bara!
 

 
5/6
 
 När jag provred sadeln för första gången 23/6
 
Förra veckan 
11/10
 
Allting har liksom blivit mer stabild och jag känner verkligen att all träning har gett utdelning och att Dino har blivit mer bekväm och stark i att jobba i form medans hon springer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0