Vackert!

Lördagen den 20 Oktober
 
Hej!
 
Idag så hade jag med mig Alexander till stallet så vi var tidiga och fodrade och sedan gjord evi iordning Dino för ett dressyrpass =)
Så Alexander fotade medans jag red Dino och jobbade henne med traven och sedan galopperna runt på åkern. Jag red på hackamoret i bomlösa så hon blev ganska tung för mig men vi jobbade ändå på ett bra tag!
 
Sedan så fick Alexander hoppa upp och åka lite! Hade repgrimma och ledrep under hacket så det gick bra, Jag hade jobbat mycket med ryggen och bärigheten idag innan så hon tyckte inte att han var så tung :-P
 
Jag ledde runt på fyrkantsspåret fast Dino lyssnade mest på den som satt på ryggen så jag fick lära honom att ta in Dino och göra halt. Han hade i alla fall en rikigt bra balans så det var inga problem för honom att åka häst. Han fick även gå lite på volt med Dino då det blir lite mer kontrollerat så.
 
Här kommer en massa vackra bilder som Alexander fotade idag då...
 
Härlig höstmorgon
 
 
 
 
Jobbig galopp
 
Dino gillar Alexander <3
 
Solen kikade fram
Ah jobba med tung häst
Bättre!
Värsta ryttarn! :-) Och Dino ser ut som en ponny! 
Duktiga båda två, Dino som var snäll och Alexander som hängde med Dino i hennes svängar och böjningar eller som Alexander kallade det "breesladd" hahah :-D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0