Betty Spagetty

Lördagen den 22 September
 
Hej!
 
Idag så var jag sen till stallet och då stod Madde och Matilda med Rambo och Ghetto på gången, så jag frågade om jag fick hänga med ut, så det blev att springa ut i hagen och hämta in Dino, tydligen hade hon varit ute i 5 min men ville ändå komma in och bli riden. Det fick bli bomlösa och bett idag. Så vi red ut, värsta bomlösa klubben. Alla tre hade bomlöst så. 
Vi tog nån sväng runt gropen och Dino fixade att trava jämsides med Rambo och ha Ghetto bakom så det kändes väldigt kul, dock var skritten ganska dryg och galoppen var väl si och så, Först väldigt lugn och fin om än stark och lite väl hög, men vissa gånger var hon superfin. Och ibland så hoppade hon bara fram och skulle döda Ghetto som tydligen var brunstig. Så det blev typ galoppintervaller för oss idag. Vi tog en superfin trav uppe på gropen så det kändes väldigt kul. Sedan när vi kom hem igen så gick Mailda och jag ner på åkern och travade lite för att få ordning på traven och formen. Dino viste direkt att man skulle jobba som tusan ;-)
 
Anledningen till att inlägget heter som det heter är pga att jag pratade om Dinos svans som jag började klippa förra året (hösten) och nu har den växt sig rikigt lång och tjock och jag tycker att det känns väldigt roligt och då sa Matilda att Dinos svans såg ut som Betty Spagettyhår! :-p
 
Ni får en Galoppbild från dressyrlektionen i somras. :-)
 
Galopprumpan ^^
Foto: Matilda
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0