Episk barbackatur i mjukisbyxor

Söndagen den 9 September
 
Hej!
 

Idag så hade jag planerat in en lugn barbackatur runt gropen eftersom det skulle bli den tredje dagen i rad som hon reds. Så jag tog mjukisbyxorna till stallet utan vidare eftersom jag tänkte att hon säkert kunde vara lite småless på att ridas och säkert lite loj. 
 
Så jag mockade först mina boxar och gjorde sedan iorning Dino med benskydd och hackamore, hoppade upp och red ut, till en början var allting lugnt och vi skrittade utan händer osv. Men när vi kom oss över vägen och runt gropen så belv hon så hetsig att det blev lite drygt så jag funderade en stund på om jag skulle drygas med henne med skritten eller om jag skulle låta henne jobba, men jag satsade på att jobba henne så då var hennes uppgift att trava lugnt i form utan att dra. Det gick ganska bra till en början och i första backen så fick hon galoppera men efter det så fortsatte vi med traven och det gick verkligen superbra! Hon tog så lugna och fina steg ett tag så jag blev alldeles facinerad. :-)
Vi mötte två människor som tyckte att jag hade en sån fin häst, det är verkligen kul att höra då hon faktiskt är en travare och många tycker att de är fula. Så jag blev jätteglad :-D
 
Sedan mötte vi andra hästar, Nämnligen de som står på Cold creek ranch, däribland  Agnes och Mia så jag och Dino stannade upp en stund och hejade som småpratade lite innan vi vände hemmåt.
 
Vi fortsatte med traven och Dino blev bara mer och mer trevlig att sitta på, jag skumpar ju nästan ingenting då hon verkligen anstränger sig och då är det ju verkligen supermysigt! :-D
 
Så när vi kom mot slutet av vägen och vi gick in i skogen för att skritta hem så tyckte Dino att vi inte skulle skritta utan hon ville pressa lite till så då längde jag tyglarna en aning och krävde ännu kortare trav i form med eftergift, och OJ säger jag bara så trevligt det blev och sååå fin hon blev! :-D har aldrig suttit på henne då hon varit så harmonisk! Så dte var helt fantastisk och eftersom jag inte hade skrittat av henne där jag borde så red vi upp i skogen en sväng då också i trav om än inte lika fin och underbar...
Men trava det gjorde vi. Hon har ju blivit så enormt stark både i traven, formen och i ryggen, helt fantastiskt! :-D Hon har ju blivit så duktig på att just ta traven ute i skogen också, inge bråk alls, det enda som hon kan protestera på är när vi saktar av. :-P
 
Sedan hoppade jag av uppe i skogen och gick med henne nästan hela vägen hem då jag hittade en stubbe och beslutade mig för att klättra upp på henne igen. 
Skrittade sedan den lilla biten hem och gjorde en liten skänkelvikning innan vi gick in och gjorde kväll.
 
 
Typ supergammal bild från 12 Maj i år som Matilda fotade, här gick det ju ändå undan men hon hade ju stundtal formen och orkade bära, tack vare all tömkörning och barbackaridning. :-)
 

Kommentarer
Postat av: Chris

Så härligt ni verkar ha haft det! Du får drömma om sånt istället för att du lämnar bort henne :)

2012-09-10 @ 20:52:31
URL: http://enlitenbitavlivet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0