Feedbackridning

Lördagen den 8 September
 
Hej!
 
Idag så var jag först ut till ridskolan och fotade Elin när hon red Erik imorse
 
Sedan så drog jag hem till satllet och mötte upp med Matilda, vi planerade ett dressyrpass på åkern då de jagar ute i skogen såhär års. Vi hämtade in damerna och gjorde iordning dem. Matilda lånade min sadel då hon ville träna på nedsittningen i trav. Jag tog bridongbettet och nysadeln.
 
Vi värmde först i skritt och Dino hade en helt fantastisk form på lite längre tyglar och sedan när vi fortsatte med trav så var hon väldigt lugn och fin även avslappnad i munnen. Ibland blev hon lite stretig i munnen men det gick snabbt över.
 
Formen i traven var det absolut inge fel på heller! :-) Vi fortsatte att jobba med traven i båda varven och samlade och jobbade ihop den så mycket vi förmådde idag. Sedan körde jag och Matilda feedbackridning, det ena ekipaget gick ett varv och fick feedback och sedan vice versa. 
Mycket nyttigt, sedan kom Madde och tittade på oss och berömde :-) synd var det att hon inte kunde vara med idag :-(
 
Här kommer bilderna!
 
Dino leker med munnen som hon alltid gör når hon rids :-P
 
 
 
 
Min absoluta favoritbild från idag
 
 
Fotograf: Madde :-)
 
Sedan så turades vi om att filma varandra. 
 Och sedan avslutade jag och Dino med några rikigt trevliga galopper i båda varven då Matilda kunde avgöra att vi tog höger så kändes det rikigt lyckat! :-D Ett rikigt trevligt och roligt dressyrpass idag också.
 
Det enda jag är missnöjd med under detta pass var att jag tenderade till att ha skänkeln För långt fram. Men det ska jag jobba på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0