Give me another chance and I will make you proud!

Torsdagen den 13 September
 
Hej!
 

Nu ikväll så tänkte jag att jag skulle ta tag i det här och ge mig ut på en tur ute i skogen idag igen. Så jag pös till stallet och hämtade in Dino runt halv sex tiden. Gjorde iordning henne med bomlösa sadeln och velade ett tag mellan bett och hackamore men det blev tillslut bettet bara för att jag behövde prova och se. 
 
Jag ska försöka dra det här så kort som möjligt men så pass att ni förstår. För det första så kunde hon trava, på komando och om hon tog galopp lr bröt så fick vi igång takten utan problem. Så det kändes hur lättade som helst! :-D
Så det enda som var riktigt jobbigt idag var att det gick lite väl fort och att hon inte svarade så bra på bettet och att hon nästan hela tiden försökte höja huvuet och släppa ryggen, vilket hon inte får. 
 
Men förrutom det så skötte hon sig rikigt fint ikväll, vi kunde trava hela gropen med undantag för två backar som hon fick galoppera i. Vi tog 2 varv runt gropen och red sedan hemmåt, den sista traven vi tog var så perfekt som det kunde bli idag och så kunde vi skritta hem lugnt och sansat på hel långa tyglar! <3
 
Glaaa Tjej som har en sån duktig häst ändå! :-D
 
Typ sånhär trav hade vi idag! 
Foto: Moah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0